Sådan får du flere følgere på din LinkedIn virksomhedsside (en overset taktik)

Sådan får du flere følgere på din LinkedIn virksomhedsside (en overset taktik)

 

Der er mange måder at skaffe flere følgere til din LinkedIn Side og dermed få mulighed for at komme bredere ud med dine gode statusopdateringer.

Den nemmeste metode er at købe sig til følgere på fx Fiverr.com. Her kan du købe 200-300 følgere for $5, og jeg håber, det giver sig selv, at det ikke er vejen frem, da dine 300 nye følgere næppe er i din målgruppe – eller rigtige mennesker for den sags skyld…

 

Det, du i stedet skal gøre, er at tiltrække folk ved at dele godt indhold, som de kan bruge og finder interessant.

Min seneste blog handlede netop om at skrive gode statusopdateringer på LinkedIn, så tjek den ud, hvis du ikke har læst den.

Men der er en lille overset taktik, du kan bruge, som vil booste dit følgertal (hvis du deler godt indhold), og den vil jeg dele med dig i dette indlæg.

ViumMedia fik over 100 følgere i december med taktikken (case nederst i artiklen), og den har også givet vores kunder gode resultater.

 

Den oversete taktik

Det er ikke raketvidenskab, men det virker, og kun få gør det:

Lav en opdateringsserie, og fortæl dine følgere, hvad de kan forvente.

Det er så simpelt.

 

Gode statusopdateringer fra virksomheder får ofte likes fra ikke-følgere, fordi opdateringen spredes. Men hvorfor vælger disse ikke-følgere, som synes godt om dit indhold ikke at følge siden?

Fordi de ikke ved, hvad der kommer næste gang. De tænker slet ikke over, at de kan få mere fra samme slikskuffe.

Lad os bryde taktikken op i to dele:

  1. Lav en opdateringsserie
  2. Fortæl dine følgere, hvad de kan forvente

 

Lav en opdateringsserie

En opdateringsserie kan fx bestå af 5 statusopdateringer med links til 5 artikler om relaterede emner. Det kan også være 10 tips til at opnå X fordelt over 10 statusopdateringer.

Hvad enten din serie består af 2 eller 100 statusopdateringer, skal de være relaterede, så dine følgere opfatter dem som en del af en samlet helhed – en serie.

Det kan være, du allerede har noget godt indhold på lager – ellers må du lave det eller finde det 🙂

Når du har en idé om, hvad din serie skal indeholde, kan det være en god idé – for din egen skyld – at formulere det som et løfte. Her er 3 eksempler:

 

“Vi vil dele 1 artikel om ugen de næste 5 uger, som handler om, hvordan man kan øge sikkerheden på en byggeplads.”

“Vi vil dele 1 video om ugen de næste 6 uger, der demonstrerer, hvordan man opsætter Google Analytics på den rigtige måde.”

“Vi vil dele 2 artikler om ugen de næste 3 uger (2 skrevet af hver af vores 3 specialister), hvor vi deler vores bedste råd om, hvordan man kan øge sin eksport til forskellige asiatiske markeder.”

 

Fortæl dine følgere, hvad de kan forvente

Når du har formuleret dit løfte for dig selv, skal det kommunikeres til dine følgere. Og det skal du gøre i hver eneste statusopdatering i din serie.

Den første opdatering i serien kunne se således ud:

 

“68% af eksportfejl skyldes kulturelle misforståelser.

Manglende kulturforståelse er dermed den største barriere for danske virksomheder, som har eksport til Asien.

Vi sætter de næste 3 uger fokus på kulturforståelse med 6 artikler fra vores eksperter her på LinkedIn. De giver deres bedste råd baseret på reelle erfaringer.

Læs i dag, hvordan du afholder det første møde med en kinesisk samarbejdspartner:

http://bit.ly/IqT6zt

På onsdag kommer næste artikel i serien ”Forstå kulturen og øg eksporten til Asien”.

Følg AsienEksperten her på LinkedIn, så du ikke misser noget!”

 

I de næste opdateringer behøver du ikke præsentere emnet, men behold som minimum det nederste afsnit og gør det til en ’no-brainer’ for læseren, at han selvfølgelig skal klikke på Følg-knappen.

 

Case: Sådan fik vi 100 følgere i december

I december kørte vi på ViumMedias LinkedIn Side en serie med 5 videoer med LinkedIn tips. Det var videoer, vi netop havde optaget i samarbejde med Henley Business School, så indholdet var allerede på plads.

Teksten var meget simpel:

LinkedIn følgere

Vi har siden haft gode erfaringer med at gøre det endnu mere tydeligt i opdateringen, hvad serien går ud på og opfordre tydeligere til at følge siden.

 

Men her er så tallene fra de 5 opdateringer, som er lagt ud mellem d. 4/12 og 21/12:

interaktion på LinkedIn kampagne

I december fik vi 103 nye følgere, hvilket er væsentligt højere end på en ”normal” måned. Og det er især pænt, taget i betragtning, at mange gik på juleferie allerede d. 18/12.
De 85 nye følgere kom til inden d. 19/12.

 

Prøv det

Prøv at lave en lille serie til at begynde med og se, om ikke du har noget indhold liggende allerede. På den måde gør du projektet overskueligt, og du kan komme hurtigt i gang.

Får du gode resultater, kan du altid køre en ny serie 🙂

God fornøjelse!

 

Del med dit netværk (det er god stil)
Share on LinkedIn107Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on Google+6
Tags:
Morten Vium
morten@viummedia.dk

Styrker dine kunderelationer gennem LinkedIn og løfter dit salg.

12 Kommentarer
  • Anders Witzel
    11:17h, 24 februar Svar

    Tak for en god ‘opsang’ og idé, Morten – som du skriver er det jo ret enkelt og åbenlyst, at tricket vil gøre en forskel. Jeg tænker, at man med fordel kan overføre samme strategi på andre sociale medier – eller medier i det hele taget, faktisk.

    • Morten Vium
      06:48h, 25 februar Svar

      Tak Anders! Det kunne være ganske interessant at teste på andre sociale medier også 🙂

  • Jesper lilleris
    11:54h, 24 februar Svar

    Tak for et spændende indlæg 🙂

    Jeg kan ikke undgå at bemærke, hvor høj dit “engagement” er for de opdateringer, du betegner som gode opdateringer. De ligger mellem 0,79 og 1,88. Men på et kursus hos dig, fik vi at vide, at en god opdatering skulle ligge på 2,0 eller derover i “engagement”. Hvordan hænger det sammen?

    • Morten Vium
      06:58h, 25 februar Svar

      Hej Jesper.

      Godt spottet! Men som jeg også nævnte på kurset, så mener jeg at LinkedIns måde at regne engagement-% er tæt på ubrugelig 🙂 (nørdet forklaring i udfordring 3 her: http://viummedia.dk/tekniske-udfordringer-linkedin-sider/ )
      Jeg regner det på denne måde: interaktioner/følgere (kliks kan også regnes med). I starten af december havde jeg ca. 1600 følgere og så blev det jo til lidt flere. Men vi kan regne med 1650 på alle opdateringer.
      Den sidste opdatering (som lå i juleferien) fik en engagementsrate på 0,7%, hvilket bestemt ikke er imponerende. De øvrige ligger mellem 1,8% og 2,2%, hvilket er mere acceptabelt. Men målet med denne serie var at få flere følgere, hvilket er lykkes 🙂

      • Jesper lilleris
        09:41h, 25 februar Svar

        Jeg skal være den første til at indrømme, at jeg kigger mere på vores reach end engagement. Og naturligvis nye følgere. Men med dit oplæg in mente, er det bare svært ikke se på engagement også.
        Jeg havde faktisk regnet med, at dine opdateringer generelt lå meget højere end 1,8% og 2,2%. Vi ligger på ca. samme niveau, så vi har helt sikker lært noget af dit kursus. 🙂

        • Morten Vium
          21:24h, 25 februar Svar

          Jeg vil som udgangspunkt hellere have engagement og kliks end reach. Det siger mere om, hvor mange mennesker jeg faktisk formår at gøre indtryk på.
          Det ser rigtig godt ud, det I gør! Og så vidt jeg husker lå I lige under 1%, da vi holdte kursus, så I har hørt efter 😉 Keep it up!

  • Christina Lund
    14:46h, 24 februar Svar

    Hejsa Morten,

    Tak for en god artikel med et åbentlyst budskab. Og som du selv skriver, så er det jo meget enkelt og åbentlyst. Helt sikkert en strategi vi skal have kigget lidt nærmere på da det jo giver god mening…

    Tak for tippet 🙂

    • Morten Vium
      07:00h, 25 februar Svar

      Hej Christina.

      Det lyder cool! Lad mig høre hvordan det går 🙂

  • Martin Bengaard
    10:29h, 25 februar Svar

    Super godt indlæg, Morten 🙂
    Det skal helt sikkert testes af i nær fremtid!

    • Morten Vium
      22:48h, 25 februar Svar

      Tak, Martin! Nu følger jeg din virksomhed, så glæder jeg mig til at modtage en serie 🙂

  • Line Falcke
    10:28h, 10 marts Svar

    Hey Morten –

    Tak, fordi du endnu engang har slået hovedet på sømmet – so-to-speak! Sidder pt og fifler med en række opdateringer for en kunde, hvor en opdateringsserie er en brillant idé, jeg ikke selv har fået! Så tak for dén 🙂

    • Morten Vium
      06:40h, 11 marts Svar

      Selv tak! Lad mig gerne høre, hvordan det går med serien for din kunde 🙂

Send en kommentar