7 tekniske udfordringer for admins af LinkedIn Sider (og tilhørende løsninger)

7 tekniske udfordringer for admins af LinkedIn Sider (og tilhørende løsninger)

Som administrator af en virksomhedsside på LinkedIn, har du garanteret oplevet nogle af disse udfordringer med teknikken på LinkedIn.

Jeg har samlet en bunke spørgsmål, som jeg har fået fra LinkedIn admins (flere af dem har jeg hørt mange gange) og her får du mine svar på 7 af de store + 4 som der desværre ikke er en løsning på, men læs dem alligevel og spar dig selv for yderligere frustration 🙂

 

Udfordring #1

Jeg oplever problemer med at rette “beskrivelsen” på en LinkedIn Virksomhedsside.

Når jeg redigerer siden, så kan jeg skrive en ny beskrivelsestekst og gemme, men ændringen slår ikke igennem, når jeg efterfølgende går ind og kigger på virksomhedssiden.

Har du hørt om lignende problemer før?

Løsningen:

Ja, jeg kender problemet, og det bunder i et lidt ulogisk ordvalg fra LinkedIns side. Problemet skyldes, at du redigerer teksten til et sprog og ser selv et andet.

Sørg for at indstille din beskrivelse på både dansk, engelsk og evt. andre relevante sprog under “Optimize your Company Name and Description for”.

Sprog

Din beskrivelse er nok identisk på både dansk og engelsk og du retter i den ene, men ser den anden (og derfor ingen ændring).

 

Udfordring #2

Når jeg liker/kommenterer på min virksomheds opslag, gør jeg det på vegne af virksomheden. Hvordan kommenterer jeg personligt på et opslag?

Løsningen:

Du kan ikke kommenterer personligt inde på virksomhedssiden fra din computer, men du kan gøre det fra din mobil app. Frem med smartphonen, hent LinkedIns app (hvis du ikke allerede har den) og besøg virksomhedssiden her. Når du liker/kommenterer gør du det personligt. Man kan nemlig ikke styre sin virksomhedsside fra appen (endnu).

 

Udfordring #3

Hvad betyder engagement-%?

Løsningen (den nørdede):

Engagementsraten, som den også kaldes er et tal for, hvor mange likes, kommentarer, delinger og klik et opslag har fået, set i forhold til hvor mange gange det er blevet vist. Du ser det under hvert enkelt statusopdatering samt under Analytics-fanen.

Er du til det nørdede læs videre ellers spring bare til næste udfordring 🙂

Eksempel:

Statusopdatering 1 er blevet vist 2.000 gange (impressions) og har fået 25 klik og 10 interaktioner (samlet betegnelse for likes, kommentarer og delinger)

Statusopdatering 1: (25+10)/2000 = 0,0175 = 1,75% engagementsrate

Med den måde LinkedIn regner engagement synes jeg tallet bliver ret ubrueligt til at evaluere ens indsats. For fra den samme virksomhedsside som lavede ovenstående statusopdatering, kunne en anden statusopdatering have været vist 10.000 gange og have fået 100 klik og 40 interaktioner.

Statusopdatering 2: (100+40)/10000 = 0,0140 = 1,40% engagementsrate

Altså en lavere engagementsrate end før. Skal vi ikke blive enige om, at det er sjovere at have skrevet statusopdatering nr. 2?

Jeg foretrækker at holde engagement op i mod antallet af følgere. Så hvis vi siger at ovenstående virksomhed har 1000 følgere, så ser den nye udregning sådan ud:

Statusopdatering 1: (25+10)/1000 = 0,035 = 3,5% engagementsrate

Statusopdatering 2: (100+40)/1000 = 0,14 = 14,0% engagementsrate

Denne beregning udnævner (retfærdigt) statusopdatering 2 til sikker vinder 🙂

 

Udfordring #4

Hvordan får jeg lavet et logo i et format, der kan bruges til vores LinkedIn virksomhedsside?

Løsningen:

Få din grafiker til at lave logoet i PNG, JPEG, eller GIF-format (PNG bliver ofte bedst) i størrelsen 300 x 300 pixels.

Har du ikke den luksus af en grafiker ved hånden, så prøv at google online image converter.

 

Udfordring #5

Jeg har netop oprettet en virksomhedsside, men er det muligt at invitere personer til denne virksomhedsside, ligesom man kan til ens personlige profil?

Løsningen:

Det er ikke direkte muligt, nej. Men du kan gøre dit netværk opmærksom på din Virksomhedsside ved at dele den i en statusopdatering, i en mail eller noget andet.

Kopier blot virksomhedssidens URL eller brug dele-knappen øverst til højre for at dele på sociale medier.

share

Husk at gøre det klart hvorfor folk skal følge den!

At du har lavet den, og at den er ny er ikke godkendt – Hvad får de ud af det? 🙂

 

Udfordring #6

Der er en gammel statusopdatering, som bliver ved med at stå øverst på vores Virksomhedsside på Linkedin. Hvorfor?

Løsningen:

Du (eller en af dine kollegaer) har på et tidspunkt valgt at “pinne” den til toppen af siden.

Alt du skal gøre er at unpinne den, så falder den ned på sin plads igen.

unpin

 

Udfordring #7

Må jeg som rekrutteringsvirksomhed poste vores jobs på forskellige grupper, der er relevante for vores fag?

Løsning:

Du kan ikke poste et job i en gruppe som virksomhed – kun som person (se Udfordring #8). Men som person kan det ofte være en rigtig god idé!

Om du må er dog helt op til ejeren af gruppen, men det vil de fleste se, som en stor værdi – Hvis det er relevant!

 

Få ro i sjælen og stop med at lede:

Her er 4 udfordringer, du sikkert også står med, som der bare ikke er en løsning på pt.

 

Udfordring #8

Er det muligt at kommentere, som den virksomhed man er administrator for, i en gruppe, man er medlem af?

Løsningen (eller mangel på samme):

Nej.

 

Udfordring #9

Som administrator for en virksomhedsside, hvordan følger man så, som virksomhed, andre? (mennesker, virksomheder osv. )?

Løsningen (eller mangel på samme):

Det kan man ikke.

 

Udfordring #10

Hvordan kan jeg se, hvem de nye følgere på Virksomhedssiden er?

Løsningen (eller mangel på samme):

Det kan du ikke.

Har du et meget begrænset antal følgere, kan du måske holde overblikket eller lave en liste manuelt, men det kan du ikke ret længe.

 

Udfordring #11

Kan man rette i et opslag man har lavet?

Løsningen (eller mangel på samme):

Nej. Kopier, slet, sæt ind, lav rettelser og send igen.

 

Udfordring #12?

Sidder du, som admin på en LinkedIn virksomhedsside, med en teknisk udfordring, så læg en kommentar, så kommer jeg med løsningen – hvis den findes 🙂

Del med dit netværk (det er god stil)
Share on LinkedIn61Tweet about this on TwitterShare on Facebook3Share on Google+0
Morten Vium
morten@viummedia.dk

Styrker dine kunderelationer gennem LinkedIn og løfter dit salg.

80 Kommentarer
  • Jette Poder
    13:20h, 01 september Svar

    Nogen har oprettet vores forening i LinkedIn. Hvordan får jeg slettet den, så jeg selv kan oprette den?

    • Morten
      07:31h, 06 september Svar

      Hej Jette.

      Tak for dit spørgsmål 🙂

      Hvis du skal have den slettet, skal du kontakte LinkedIn og overbevise dem om, at du har mere ret til at drive siden, end den der oprettede den.

      Du kan finde en kontaktformular til LinkedIn her: http://hjaelp.linkedin.com

      Jeg ville dog starte med at prøve at finde ud af hvem der oprettede den. Det må være en af foreningens 5 ansatte (altså de 5, som står som ansatte på LinkedIn). Skriv til dem og hør hvem der har en blå Rediger/edit-knap øverst i højre hjørne, når de besøger virksomhedssiden. Så kan de give dig administratorrettigheder.

      Husk at vedkommende sikkert ikke ved, personen har oprettet siden. Det sker semi-automatisk.

      Håber det hjælper 🙂

  • Rikke Jensen
    12:13h, 18 september Svar

    Hej Morten,
    Jeg har ikke set din side før, men hold-da-op, sikken et hurtigt og godt overblik du giver.
    Jeg har et lille spørgsmål, men jeg tror måske allerede jeg kender svaret, da det er i samme tråd som ovenfor … men vores virksomhed bryder sig ikke om, at der kan kommenteres på vores opslag og på FB er det slået fra, men kan man også gøre dét samme på LinkedIn? 😉 Rikke Jensen /

    • Morten
      12:38h, 18 september Svar

      Hej Rikke.

      Tusind tak for de pæne ord! Det gør mig glad 🙂

      Du kan ikke slå kommentarer fra. Men der er lagt mellem de kritiske kommentarer på LinkedIn, hvis man sammenligner på Facebook, så risikoen er ikke stor.

      I samme omgang vil jeg stille dig en opgave: Du må have overbevist din ledelse om at feedback/kommentarer er en del af gamet. Og folk taler om jer alligevel – bare ikke et sted, hvor I selv kan se det (og gøre noget ved det).

      God arbejdslyst og god weekend 🙂

  • Jesper Madsen
    21:35h, 19 oktober Svar

    Hej Morten.
    Tak for alle dine nyttige nørdede informationer! Jeg har den udfordring, at jeg må vælge at poste fra min personlige profil, fordi jeg gerne vil have billeder med. Det kan jeg desværre ikke på min company page, den tillader kun updates uden foto. Hvorfor f…. har LinkedIn gjort det så klodset? Eller har jeg overset noget? Håber du har en god fidus…

    • Morten
      21:39h, 19 oktober Svar

      Hej Jesper.

      Du kan godt poste fotos fra din Company Page. Klik på den lille clips i update-feltet og vælg dit billede.

  • Christina Hjort
    11:30h, 02 november Svar

    Hej.
    Kan man ikke få lov til at se hvor mange delinger hver opdatering har? Det er umiddelbart kun muligt at se antal likes og kommentarer..

    • Morten
      22:46h, 02 november Svar

      Hej Christina.

      Nej, det kan du desværre ikke. Delingerne dukker op inde under Beskeder-fanen, men du kan ikke se dem samlet. De tæller dog med i interaktioner.

  • Pia Volden
    08:55h, 11 november Svar

    Pyhhhh … panik. Kom til at poste en kommentar, som skulle have været personlig – og nu blev det så en kommentar fra virksomheden … :-/ Kan jeg slette den, Morten? – eller bliver jeg nødt til at slette hele opslaget incl. kommentarer osv. for at få slettet min (virksomheds) kommentar …?

    • Morten
      07:32h, 12 november Svar

      Hej Pia.

      Du kan altid slette en kommentar igen (uden at slette opslaget). Hold musen over den og klik på det lille kryds i øverste højre hjørne af kommentaren.

      Er krydset der ikke med det samme, så opdater siden og prøv igen.

      Håber det hjælper 🙂

  • Louise Hesslberg
    10:15h, 13 november Svar

    Hej Morten,
    Som altid kan man finde rigtig mange gode svar hos dig.
    Jeg har en udfordring i forhold annoncering. Jeg har lavet et par direkte sponsorerede opslag, som jeg gerne vil have at chefer, ledere og konsulenter deler i deres netværk. Har jeg mulighed for at sende en url til dem, så de kan se og dele/like/kommentere annonce-opslaget?

    🙂 Louise

    • Morten
      13:39h, 20 november Svar

      Hej Louise.

      Yes, det kan du. Klik på tidsstemplet under det sponsorerede opslag, hvor der fx står “2 dage siden”. Så kopierer du bare denne sides URL.

      Men husk at hvis chefer osv også er admins, så liker og kommenterer de på vegne af virksomheden (med mindre de går ind fra mobilappen)

  • Tina
    15:10h, 19 november Svar

    Hej Morten
    Jeg har en recruiter-adgang på LinkedIn – kan man tilføje en kollega til min konto, så hun også kan administrerer jobopslag?
    Hilsen Tina

    • Morten
      13:36h, 20 november Svar

      Hej Tina.

      Det tror jeg ikke, hvis det er en personlig recruiter-adgang du har.
      Hvis I slår jobs op gennem virksomhedssiden, kan hun så ikke gå den vej, hvis hun også er admin?

      Jeg er ikke helt sikker. Jobopslag på LinkedIn laver jeg ikke så meget af 🙂

  • Jytte Jensen
    11:02h, 27 november Svar

    Hej Morten
    Jeg har en udfordring med en virksomhedsside, som både er oprettet som personlig profil og som virksomhed på LinkedIn.

    Alt indhold er postet på profilen, og virksomhedssiden er stort set uden indhold. Ved du om det er muligt, at flytte indholdet til virksomhedssiden, så den personlige profil kan slettes?

    Hilsen og tak for mange gode tips
    Jytte

    • Morten
      11:33h, 02 december Svar

      Hej Jytte.

      Virksomhedssiden og den personlige profil er vidt forskellige og derfor kan indhold i flyttes. En virksomhed kan ikke have fx jobs og uddannelser 🙂

      Heller ikke indhold som i de statusopdateringer I har lavet fra personprofilen kan flyttes. Det er desværre forfra, men I kan godt prøve at kontakte de connections i har samlet og tippe dem om at de fremover skal følge jer på virksomhedssiden. Men det er manuelt rugbrødsarbejde.

      Håber det hjælper 🙂

  • Rikke Straarup
    12:00h, 25 januar Svar

    Hej Morten. Jeg har netop oprettet en virksomhedsside på linkedin. Så vidt jeg kan se, kan jeg kun få lov til at vælge engelske betegnelser, når jeg redigerer. Dem oversætter Linkedin så selv til dansk, når siden bliver vist – også selvom jeg har sat default-sproget til engelsk.. Problemet er, at “public company” bliver til “aktieselskab”, og det kan jeg ikke få lov til at ændre. Har du et godt råd?
    Mange hilsner
    Rikke

    • Morten Vium
      13:21h, 25 januar Svar

      Hej Rikke.

      Public company betyder aktieselskab, så du skal ændre til en anden ejerform, hvis det ikke er korrekt. Grunden til at du ser de engelske betegnelser er at dine personlige sprogindstillinger er sat til engelsk.

  • Katja
    12:58h, 26 januar Svar

    Hej Morten.
    Jeg har lige lavet et post på vores virksomhedsside, med tekst og et link. Men når mine kolleger ser opslaget på deres LinkedIn startside er teksten blevet rykket ned i kommentarfeltet, hvilket ser meget mærkeligt ud. Jeg slettede postet og prøvede igen, men så skete det samme en gang til.
    Er det en teknisk fejl eller er der noget jeg kan gøre for at ændre det?
    Normalt plejer den ikke at lægge teksten fra opslaget ned i kommenatfeltet, så vi undrer os meget.
    mvh
    Katja

    • Morten Vium
      20:24h, 26 januar Svar

      Tak for spørgsmålet, Katja. Det lyder meget mystisk og er ikke noget, jeg har oplevet før. Jeg tror ikke, I skal gøre noget anderledes, jeg tror bare I skal vente til i morgen 🙂

  • Louise Bøgelund Hansen
    13:03h, 26 januar Svar

    Hej Morten
    Mange tak for gode fifs. Hvordan kan jeg tilgå min virksomhedsside via min iphone? Når jeg har downloaded LinkedIn app’en og jeg er logget ind via min private linkedIn, skal jeg så logge ud af min private og ind på virksomhedens for at kunne skrive på min virksomhedsside?
    Mvh Louise

    • Morten Vium
      20:25h, 26 januar Svar

      Hej Louise.
      Det kan du ikke 🙂
      Du må desværre hen til den store skærm.

  • Maja Kirketerp
    14:39h, 03 februar Svar

    Hej Morten

    Jeg vil gerne have mulighed for at dele billeder på gruppe-side, er det muligt? Og i så fald, hvordan gøres dette?

    Venlig hilsen Maja

    • Morten Vium
      17:12h, 08 februar Svar

      Hej Maja.

      Ja, det er muligt her efter LinkedIn ændrede gruppernes Layout i efteråret. Når du starter en diskussion kan du klikke på det lille foto-ikon under tekstfelterne og her vedhæfte billeder.

  • Johanne
    13:59h, 08 februar Svar

    Hej Morten
    Tak for gode råd.
    Er det muligt som admin på en virksomhedsside at se, hvordan opslag jeg har skrevet på virksomhedssiden ser ud for bruger der ikke er administratorer?

    • Morten Vium
      17:14h, 08 februar Svar

      Hej Johanne.

      Du kan kigge i din egen nyhedsstrøm lige efter du har lavet opslaget. Ellers er en mulighed at logge ud eller bruge en anden browser.

  • Harry
    10:46h, 09 februar Svar

    Hej Morten,
    ved oprettelse under erfaring for jeg følgende tilbagemelding, Din profil er blevet redigeret, efter denne side blev indlæst. Indlæs siden igen for at sikre, at du redigerer de seneste oplysninger..
    forsøger herefter at gemme igen, men for samme fejl meddelelse ?
    har det noget med diverse tegn at gøre, eller indstilling af sprog eller noget helt andet ?
    Mvh/Harry

    • Morten Vium
      10:50h, 09 februar Svar

      Hej Harry. Du gør ikke noget forkert. Det er bare en fejl LinkedIn laver ind imellem.

      Kopier din tekst over i et worddokument, så den ikke går tabt og gå så væk fra din profil eller opdater siden. Gå ind på profilen og prøv igen, så skulle det gerne virke 🙂

  • Camilla Kronborg
    14:20h, 16 februar Svar

    Hej
    Jeg tænker på om det er muligt at dele noget fra en personlig profil f.eks. medarbejdernes profil på virksomhedens side, for når jeg prøver at dele noget, så bliver det automatisk delt på min private profil. Spørgsmålet er om man så skal tage et billede af den opdatering man vil dele og så ligge den op på virksomhedssiden, eller kan man gøre det smartere?

    Mvh. Camilla

    • Morten Vium
      06:36h, 11 marts Svar

      Hej Camilla.

      Det kunne være fedt, hvis en virksomhed (som på facebook) kunne dele andres opdateringer, men det kan desværre ikke lade sig gøre pt.

  • Rasmus Klemmensen
    17:24h, 16 februar Svar

    Hej Morten

    Du skriver i problemstilling 11, at det ikke er muligt at rette en kommentar. Og at man i stedet skal kopiere, slette osv. Men sendes der en notifikation til dem som allerede har liket/kommenteret billedet, hvis man sletter en kommentar og sætter den ind igen?

    • Morten Vium
      06:34h, 11 marts Svar

      Hej Rasmus.

      Nej, de likes er tabt – så læs hurtigt korrektur eller lev med stavefejlen 🙂

  • Klaus
    11:47h, 18 februar Svar

    Hej Morten. Superfin side du har her. Jeg har i mange år haft en personlig profil på LI. Nu har jeg netop oprettet en virksomhedsside for min nye arbejdsplads. Problemet er, at de opdateringer, som ligger på virksomhedssiden, dem har jeg hentet fra min egen sides løbende opdateringer. Altså klikket på dem og så kopieret link og sat ind på virksomhedssiden. Jeg har to forskellige mailadresser – en vedrørende arbejdet og en vedrørende min private side – begge med samme password. Kan det have noget med det at gøre.? På forhånd tak for hjælpen.

    • Morten Vium
      05:33h, 02 marts Svar

      Hej Klaus.

      Tak for dit spørgsmål 🙂

      Jeg er ikke sikker på, jeg helt forstår problemet. Der er som udgangspunkt i noget galt i, at du deler de samme opdateringer på virksomhedssiden, som du deler på din personlige profil, hvis det er relevant for hvad virksomheden arbejder med.

  • Malene
    08:43h, 03 marts Svar

    Hej Morten
    Jeg administrerer en virksomhedsside, som jeg lige er blevet administrator for. Har tidligere administreret andre virksomheds sider. Normalt får jeg på fanebladet Beskeder vist, hvor mange likes jeg har fået, ligesom det indgår i Engagement mv på fanen Webanalyse. Det gør det ikke på den nye side, jeg har overtaget – selvom jeg har likes. Jeg har på fanen Beskeder som standard valgt Alle slags og prøvet med lidt forskellige indstillinger. Den tæller ikke Synes godt om. Den gør det på de sider, jeg tidligere har administreret, så fejlen ligger nok ikke i LinkedIn, men i min opsætning… er du stødt på det før?
    På forhånd tak!

    • Morten Vium
      06:33h, 11 marts Svar

      Hej Malene.

      Det lyder mystisk, for du har ikke nogen indstilliger at skrue på. Har du udvist tilpas med tålmodighed? 🙂 LinkedIn er ofte ret sløv til at vise nye likes under Beskeder.

  • Lena Andersen
    08:54h, 10 marts Svar

    Jeg har lige en tilføjelse til punkt 2. Du kan faktisk godt kommenterer personligt på en businesspage du administrerer fra en computer. Eller i hvert fald hvis det er et rimelig nyt opslag. Det du skal gøre er at finde opslaget i dit newsfeed (altså trykke på LinkedIn ikonet oppe i venstre hjørne og scrolle ned indtil opslaget dukker op). Når du kommenterer direkte derfra, bliver det med din personlige profil som afsender. Det samme gælder når du liker eller deler opslag derfra 🙂

    • Morten Vium
      06:32h, 11 marts Svar

      Du har helt ret, Lena. Tak for dit input! Men som du skriver, så kræver det man er hurtig 🙂

      Man kan også gå ind under Interests > Companies. Her er et mere overskueligt feed.

  • katja beck
    10:32h, 18 marts Svar

    Hej Morten,
    Kom forbi din side, da jeg Googlede på “hvorfor er mine LinkedIn opdateringer blevet slettet”. Jeg har nu et par gange oplevet, at en opdatering jeg har lavet i en gruppe, jeg selv er manager af er blevet slettet – det giver ingen mening for mig. Ligeledes har jeg oplevet at opdateringer i andre grupper, hvor det ellers er frit at slå op, også er blevet slettet efter et stykke tid – og det vel at mærke ikke af admin. Har du noget bud på hvorfor det sker?

    • Morten Vium
      11:43h, 01 april Svar

      Hej Katja.

      Det lyder mystisk. Først og fremmest skal du være obs på at diskussioner ikke altid vises kronologisk, men hvis indlægget virkelig er væk lyder det mest sandsynligt at dine diskussioner bliver “flagged” af andre medlemmer. Hvis en diskussion får flere “flags” forsvinder den og admin skal så tage stilling til om diskussionen skal vises igen eller slettes (og det får de ikke altid gjort).

  • Signe Munch-Pedersen
    13:36h, 05 april Svar

    Hej Morten
    Hvordan sikrer man, at de personer som følger vores virksomhed ser vores opslag? Vi kan ikke selv se opslagene, når vi kigger i vores eget feed. Mærkeligt!

    • Morten Vium
      05:42h, 21 april Svar

      Hej Signe.

      Det kan du ikke sikre. LinkedIns algoritme afgør hvad der skal vises til hvem, men jo mere aktivitet der er på et opslag, jo større er sandsynligheden for at det vises, så det handler om at lave gode opslag, som folk vil like 🙂

  • Lotte Wassini
    14:20h, 06 april Svar

    Er det korrekt, at man mister alle sine følgere, hvis man ændrer virksomhedens navn?

    Mvh. Lotte

    • Morten Vium
      05:37h, 21 april Svar

      Hej Lotte.

      Nej, du kan godt ændre virksomhedens navn. Bare klik Edit/rediger fra virksomhedssiden. Det taber du ingen følgere på.

  • Elsebeth Vildal Hansen
    13:55h, 07 april Svar

    Hej Morten.
    Tusind tak for alle de gode og brugbare råd.

    Jeg er netop blevet gjort til admin af en virksomhedsside på LinkedIn, men modsat hvad problemet ofte er, så lader det til, at jeg kun kan like og kommentere som mig selv – og altså ikke som virksomheden :-/ Har du hørt om det før? Jeg er desuden tilknyttet som admin til en anden virksomhedsside, for en virksomhed der er lukket – har det nogen betydning?

    På forhånd tak for hjælpen 🙂
    Dbh, Elsebeth

    • Morten Vium
      05:36h, 21 april Svar

      Hej Elsebeth.

      Er du er admin på andre sider har ingen betydning, men det har betydning, hvorhenne på LinkedIn du kommenterer/liker fra.

      Hvis du går ind på virksomhedssiden fra din computer, så kommenterer du som virksomheden (hvis ikke så skal du have fat i supporten, men det har jeg ikke hørt om før).

      Bruger du mobilappen eller kommenterer du fra din nyhedsstrøm, så er det på vegne af dig selv.

  • Mirja
    07:50h, 14 april Svar

    Hej Morten

    Ved du, om man kan sætte LinkedIn op til, at man automatisk får en mail med notifikationer fra sin virksomhedsside?

    Jeg kan sagtens få data fra fanebladet “Beskeder” – men der har jeg ikke adgang via mobilen… Jeg er mest interesseret i at få kommentarer og omtaler på mailen, så vi kan svare hurtigt.

    • Morten Vium
      05:33h, 21 april Svar

      Hej Mirja.

      Det kan du (mig bekendt) ikke. Mobilen er ikke til meget hjælp, da du ikke kan styre virksomhedssiden fra den og du får ikke virksomheds-notifikationer i mobilappen.

      Så du kommer ikke uden om at åbne LinkedIn.com på computeren i ny og næ og se om der er sket noget.

      • Mirja Døssing Overheu
        15:07h, 26 april Svar

        Hej Morten
        Tak for svaret – også selvom det var lidt nedslående i disse automatiserede tider 🙂

        Mh Mirja

  • Birgitte Schmidt
    13:35h, 12 maj Svar

    Hej Morten
    Skønt med alle de brugbare råd.
    Jeg kæmper med at præsentere billeder på LinkedIn pænt, og synes ikke at jeg kan finde nogen konkret vejledning nogen steder.

    Ved at bruge clips’en kan jeg uploade 1 billede, – er der en måde at tilføje flere?
    Hvordan får jeg et billede til at fylde hele bredden?

    Jeg har også forsøgt at uploade en pdf-fil, bestående af flere sider. Billedkvaliteten bliver pæn når man klikker og forstørrer dokumentet, og på en PC er det muligt at bladre i dokumentet. På mobilen kan jeg kun se det første billede, og endda i meget ringe kvalitet.

    • Morten Vium
      13:09h, 16 maj Svar

      Hej Birgitte.

      Du kan kun uploade ét billede i en opdatering. Sigt efter ca 530×400 px (eller et billede med samme høje/bredde-forhold for at få billedet til at fylde hele bredden.

      Pdf-filer bliver aldrig pæne på LinkedIn 🙂
      Læg indholdet på en webside i stedet 😉

      • Birgitte Schmidt
        07:09h, 18 maj Svar

        Tak for dit svar 🙂

  • Annebeth Mortensen
    08:14h, 20 maj Svar

    Hej Morten.
    Hvor er det et fint initiativ med en side som denne. Jeg er allerede fan 🙂
    Jeg har en lille udfordring, som du måske kan hjælpe med. Jeg er admin på en virksomhedsside, og når jeg fx i en statusopdatering vil tagge enten en person eller anden virksomhed (som også har profil på LI), hvordan gør man så? Jeg har prøvet med @ foran profilens navn, men det bliver ikke aktivt, når jeg poster opslaget.

    • Morten Vium
      08:27h, 23 maj Svar

      Hej Annebeth.

      Det kan du desværre ikke som virksomhed 🙁
      Gør det evt. i en kommentar bagefter

      • Annebeth Mortensen
        08:10h, 24 maj Svar

        Hej Morten.
        Aha, rart at vide, at det ikke er mig, der er helt blank 🙂
        Mange tak for svaret.

  • Trine Have
    11:27h, 06 juni Svar

    Hej Morten
    Jeg vil gerne dele et opslag fra en anden Company page fra min Company page. Men jeg kan kun få lov at gøre det fra min personlige profil. Kan det mon passe?

    På forhånd tak 🙂
    MVH
    Trine

    • Morten Vium
      16:17h, 06 juni Svar

      Hej Trine.

      Tak for din kommentar 🙂
      Du kan desværre ikke dele andres opslag fra en virksomhedsside.

  • Jannie Fløjborg Christensen
    10:51h, 08 juni Svar

    Hej Morten.
    Jeg er admin på en virksomheds-side, og den seneste uge har jeg ikke kunne lægge et opslag på med link. Jeg gør følgende:
    1. Skiver tekst i “Del en opdatering” – afslutter sætningen med et link til henvisningen (en webside),
    2. LinkedIn finder siden, men ikke billede, hvorfor jeg sætter nyt billede på.
    Når jeg så vil dele, så sker der ingen ting.
    Min kollega har også forsøgt, og hun kan heller ikke.
    Jeg har forsøgt at gøre det i en anden rækkefølge:
    1. Lægger link i optatering – afv at den finder det- Slet link og sæt egen tekst in i opdatering, og sæt billede på, men det virker heller ikke.

    Vi har testet og kan godt lægge PDF + en ren tekst-opdatering på.

    Jeg ser frem til at høre fra dig igen 🙂

    • Morten Vium
      06:44h, 09 juni Svar

      Hej Jannie

      Tak for spørgsmålet. Det lyder mystisk og mit eneste bud er om billedet er for stort? Har du prøvet med et mindre billede?

  • Marianne Larsen
    17:26h, 09 juni Svar

    Hej Morten

    Min bror forsøger at tilføje mig som administrator på hans virksomhedsprofil (Proff Management). Han går ind og finder mig (vi er forbundne på LinkedIn) og følger nedenstående:
    1. Klik på den blå knap Rediger
    2. Tilføj en administrator ved at stille dig i feltet under Udvalgte administratorer og skriv navnet på den nye administrator
    3. Afslut med at klikke på udgiv
    Herefter skulle jeg have fået en mail derom, den kommer bare aldrig.
    Hvad glemmer vi at gøre
    vh Marianne

    • Morten Vium
      08:10h, 10 juni Svar

      Hej Marianne.

      Det er den helt rigtige proces. Det eneste, jeg kan få øje på, er, at når han begynder at skrive dit navn, skal han vælge navnet på listen, der dukker op. Det er ikke nok at skrive navnet. Men hvis ellers han gør det, ved jeg ikke hvad det skyldes. Så må I have fat i LinkedIns support.

  • Anja Nøhr
    14:05h, 15 juni Svar

    Hej Morten,

    To spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe med.

    1) Kan man være administrator for flere virksomhedssider på en gang?

    2) Hvad gør man hvis ikke man har administratoradgang til sin virksomhedsside, da det er forsvundet med en tidligere medarbejder?

    Venlig hilsen
    Anja

    • Morten Vium
      15:00h, 19 juni Svar

      Hej Anja.

      1) Ja 🙂
      2) Tag kontakt til den tidligere medarbejder og få hende/ham til at overføre rettigheder. Alternativt: tag fat i LinkedIns support.

  • Morten Flygenring Larsen
    10:10h, 19 juni Svar

    Hej Morten
    Jeg vil gerne lave en firmaopdatering med et stort billede. I teksten vil jeg gerne indsætte to Hyperlinks. Jeg kan se på andres opdatering er at det kan lade sig gøre.
    Hvordan gør jeg.
    Mvh
    Morten

    • Morten Vium
      15:01h, 19 juni Svar

      Hej Morten.

      Du indsætter først billedet ved at klikke på det lille foto/den lille klips i højre hjørne af opdateringsfeltet. Derefter indsætter du bare de webadresser du gerne vil linke til direkte i din tekst.

  • Morten Flygenring Larsen
    16:13h, 19 juni Svar

    Hej Morten

    Tak for dit svar. Hvordan etablerer jeg hyperlinket – eks. Klik “her” – i stedet for at vise hele adressen.

  • Ea
    15:14h, 20 juni Svar

    Hej Morten,

    Er det muligt at generere og sende et link, hvor man med eet klik kan vælge at følge en company page? Jeg har selv modtaget en invitation til at følge en virksomheds company page, men først trykker jeg på linket og bliver sendt over til deres company page på LinkedIn og derfra skal jeg så huske også at trykke på “follow”. Jeg ville meget gerne kunne trykke “follow” direkte fra invitationen.

  • Mette Jensen
    13:55h, 28 juni Svar

    Hej Morten
    Jeg er administrator for en virksomheds-side og jeg har den udfordring at mine kollegaer ikke kan se de updates, jeg laver på siden. Altså den bliver ikke vist på deres startside. Er det mig, der gør det forkert eller er det deres indstillinger (de har liket virksomhedssiden). Jeg “deler en opdatering” via startsiden af virksomhedsprofilen og deler den med “alle følgere”. Den dukker heller ikke op på min egen startside. Samtidig siger mine kollegaer at de sagtens kan se, når min kollega laver en opdatering (jeg er dog ikke klar over om det fra hendes egen profil eller af vores søsterorganisationers).

    På forhånd tak.
    Mette

    • Morten Vium
      07:19h, 03 august Svar

      Hej Mette.

      Godt spørgsmål! Vi ser slet ikke alt i vores strøm. Og indholdet skifter hele tiden. Derfor kan det på ingen måde garanteres, at alle kan se det du lægger op. Jeg ville bede en håndfuld kollegaer om at gå helt ind på virksomhedssiden og klikke like. Når der kommer noget aktivitet på updates ser de mere relevante ud og vises for flere (+ de får eksponering i deres netværk)

  • Clara Feldthaus
    09:39h, 04 juli Svar

    Hej Morten,

    Jeg vil gerne dele en statusopdatering, som jeg har fået tilladelse til.
    Det er fra en person, som jeg ikke har forbindelse med endnu (jeg har efterspurgt det).
    Såfremt jeg får godkendelse, hvordan kan jeg så finde personens statusopdatering som er en uge gammel?

    Jeg går ikke ud fra det er muligt at dele en opdatering fra en person som man ikke er forbundet med?

    Jeg har læst på andre websites, at det ikke er muligt at like som virksomhed, hvilket heller ikke er muligt for mig. Det virker som om andre har modsatte problem som mig?

    På forhånd mange tak!

    • Morten Vium
      07:14h, 03 august Svar

      Hej Clara. Du kan hverken like eller dele andres statusopdateringer som virksomhed, men du kan som person. Det er lettest gennem mobilappen, hvor de seneste opdateringer vises direkte på profilen.

  • Kenneth Maarup
    20:27h, 07 juli Svar

    Hej Morten,

    Kan man på en virksomhedsside slette uønskede followers? Jeg arbejder i en branche, hvor der er meget konkurrence fra asien, og mange af disse følger virksomheden, og skævvrider på den måde min stats..?

    Hilsen Kenneth

    • Morten Vium
      07:10h, 03 august Svar

      Hej Kenneth.

      Det kan du desværre ikke, men hvis du vælger Targeted Audience lige under der hvor du skriver statusopdateringer, kan du få tal på dine følgere baseret på bl.a. geografi.

      • Kenneth Maarup
        12:54h, 15 august Svar

        Tak for svar. Synes personligt at LinkedIn er et super redskab, men har godt nok nogle åndssvage mangler, ovennævnte inkluderet 🙂

  • Jeanette Hovin
    08:20h, 04 august Svar

    Hej Morten,

    Kan man har flere virksomhedssider tilknyttet den samme email?

    Jeg vil nemlig gerne oprette 2 virksomhedssider mere – som er “forbundet” til en og samme virksomhed.
    Hvordan gør jeg?

    • Morten Vium
      08:23h, 04 august Svar

      Hej Jeanette.

      Nej, det kan du ikke. LinkedIn ønsker kun én virksomhedsside til hver virksomhed. Hvis du vil have flere sider, skal du bruge Showcase Pages.

  • Ulla Matthiesen
    09:56h, 16 august Svar

    Hej Morten.
    Når vi publicerer en update fra vores virksomhedsside, med billede og kort update, hvorfor er det så kun billedet, der deles, når øvrige profiler deler opslaget? Hvis folk liker det, ser man hele opslaget, men hvis de deler, er det kun billedet, der deles?
    Mvh Ulla

    • Morten Vium
      14:57h, 17 august Svar

      Hej Ulla.

      Det er et rigtig rigtig godt spørgsmål 🙂 Det har også undret mig længe! Det virker dog til at LinkedIn er ved at lave det om. Mange steder vises hele opdateringen faktisk når folk har valgt Del.

Send en kommentar