Kursus: Marketing og branding på LinkedIn

 

Får du nok ud af mulighederne for at sprede dine budskaber med din virksomhedsside på LinkedIn?

Linkedin kursusHvis du arbejder med marketing og kommunikation i en B2B-virksomhed er der store muligheder i at ramme din målgruppe gennem virksomhedssiden på LinkedIn.

Lær at skabe synlighed gennem statusopdateringer, som bliver delt videre og brander din virksomhed positivt.

 

Jeres udbytte

  • Øge kendskab og synlighed i målgruppen
  • Top-of-mind position
  • Stærkere brand
  • Flere besøg til hjemmesiden og flere leads

 

Målgruppe

Kurset er målrettet til den marketingansvarlige i virksomheden samt de medarbejdere, som skal drive virksomhedssiden til dagligt.

 

Kursets indhold

Inden kursusdagen har jeg analyseret jeres seneste aktivitet på LinkedIn og kommer med feedback.

  • Kort præsentation af min analyse af jeres aktivitet
  • Opstilling af formål, målgruppe og effektmåling
  • Indblik i de tekniske muligheder som virksomhedsside-admin
  • Indholdsstrategi – Hvad og hvor ofte skal du dele?
  • Statusopdateringer – Hvornår og hvordan skal du dele det?
  • Opsætning og af annoncer på LinkedIn
  • Udarbejdelse af proces og køreplan

 

Undervisningsform

Formen er involverende, og I kommer til at arbejde med tingene undervejs. Vi veksler mellem oplæg, hands-on arbejde, øvelser og diskussioner.

 

Det har deltagerne med hjem

  • Et defineret formål med tilhørende forretningsorienterede målepunkter
  • En velovervejet indholdsstrategi, som bakker op om formålet og sætter retningen for dit arbejde i fremtiden.
  • En helt konkret udgivelseskalender for de næste 4 uger, så du ved præcist, hvad du skal gøre.
  • En kort liste med de rigtige S.M.A.R.T mål, så du kan evaluere din indsats

 

Det betyder, at du er helt klar til at gå i gang allerede dagen efter kurset.

 

Sådan måler vi effekten

Vi vil typisk måle på:

  • Antal følgere
  • Engagemenstrate
  • Rækkevidde
  • Webtrafik fra LinkedIn
  • Leads

 

Vi kigger naturligvis på hvilke tal, der er relevante for netop jer at måle på, og vi kan sagtens tilføje flere tal. Men det er vores erfaring at en masse tal, som skal registreres ikke nødvendigvis gør jer klogere.

Sådan får du maksimalt udbytte

Kurset her kan godt fungere alene, men det er helt klart vores erfaring, at jeres udbytte bliver størst, hvis I først har lagt en overordnet LinkedIn-strategi og arbejder med at involvere jeres medarbejdere i indsatsen.

Hvis jeres medarbejdere (specielt dem med kundekontakt) får træning i, hvordan de kan sprede dine budskaber videre i deres netværk på en hensigtsmæssig måde, kan I mangedoble jeres synlighed på LinkedIn.

Herunder ser du de 5 faser, som de fleste virksomheder skal igennem for at få succes på LinkedIn.

Når I begynder at involvere jeres medarbejdere bør I også overveje mulighederne for at sikre forankring (dvs. at medarbejderne bliver ved med at skabe resultater efter forløbet er slut), samt hvordan I vil evaluere deres indsats.

Klik på en af faserne for at se, hvad vi tilbyder i de enkelte faser af forløbet.

 

 

Sådan kommer vi i gang

Første skridt er, at du tager kontakt til os.

Så får vi snak om, hvordan vi tilrettelægger et forløb, der matcher netop dine mål:

Du kan også ringe på tlf. 60 70 00 50

Praktisk Info

  • Varighed: 6 timer
  • Sted: Hos jer
  • Deltagerantal: Op til 10
  • Deltagere arbejder på egne PCere

Kan vi hjælpe med noget?

Ring på 60 70 00 50

eller send en mail til kontakt@viummedia.dk

 

Vi sidder klar til at hjælpe dig videre!