Kursusforløb: Salg på LinkedIn

 

Spiller netværk og relationer en rolle i dit salgsarbejde i dag? Så sidder du på et stort salgspotentiale på LinkedIn!

Linkedin kursusDin næste kunde er sikkert på LinkedIn, og det er dine eksisterende kunder også.

Lær at finde nye kundeemner på LinkedIn, styrke dine relationer og skabe salg på en værdiskabende måde.

 

 

Vores LinkedIn kursusforløb har fokus på at give jer den nyeste viden om salg på LinkedIn, men også på at bygge den viden ind i jeres dagligdag, så du og dine kollegaer faktisk får rykket og skaber målbare salgsresultater.

 

Jeres udbytte

  • Flere (og mere kvalificerede) leads og møder
  • Flere anbefalinger fra ambassadører
  • Stærkere kunderelationer (og øget loyalitet)
  • Top-of-mind position i jeres netværk

 

Forvent at hver aktiv deltager, som følger sine opgaver og handlingsplan vil skabe kontakt til i hvert fald 3 nye værdifulde kontakter i løbet af kursusforløbet (og mange flere efterfølgende). Det afhænger naturligvis lidt af branche, og hvilke ydelser I sælger.

 

Målgruppe

Kurset er målrettet til medarbejdere, der arbejder med salg og kunderelationer. Deres titel kan være Salgsleder, Erhvervsrådgiver, Ledelseskonsulent, Key Account Manager, Advokat, Kundekonsulent, Projektleder, Erhvervsassurandør eller noget andet, men de har kontakt til kunderne og relationer og netværk er nøgleord i deres arbejde.

 

Kursusforløbet i overskrifter

Forløbet vil typisk bestå 3 halve kursusdage på 3 timer, men kan naturligvis tilpasses jeres ønsker.

 

Kursus 1: Byg en LinkedIn-profil der bliver fundet og skaber tillid

  • Sådan kan LinkedIn føre til salg
  • Sæt de vigtigste indstillinger og undgå “pinlige” fejl
  • De 4 trin til en LinkedIn-profil, der sælger
  • Søgeoptimering af din profil

 

Kursus 2: Skab kontakt og udbyg dit netværk

  • Tips til hvordan du connecter på en relationsskabende måde
  • Sådan bruger du LinkedIns søgeværktøj til at generere kundeemner
  • Organisér dit netværk med relevante tags
  • Hvad er værdien af en Premium profil (Sales Navigator)?

 

Kursus 3: Kommuniker løbende med netværket og bliv top-of-mind

  • Forstå ”newsfeedet”- Hvem kan se hvad, når man liker, kommenterer og deler?
  • Udvælg ekspertområde
  • Skriv gode statusopdateringer med værdifuldt content
  • Bliv synlig uden at blive ”for meget”
  • Fra likes til leads: Sådan reagerer du på interessesignaler

 

Undervisningsform

Formen er involverende, og du får rig mulighed for både at spørge og arbejde med tingene undervejs. Vi veksler mellem oplæg, hands-on arbejde, øvelser og diskussioner.

Mellem dagene er der hjemmearbejde, så du får arbejdet med tingene.

 

Det har deltagerne med hjem

  • En LinkedIn profil, der kommunikerer deres værdi og tiltrækker kunder
  • Struktur på lister af potentielle kundeemner og tags på relevante kontakter
  • En handlingsplan, som skærer salgsaktiviteterne ud i pap
  • Vores LinkedIn-håndbog, der svarer på de mest alm. tekniske spørgsmål
  • Vores Linkedin-profilguide: Skabeloner og eksempler

 

Sådan måler vi effekten

Deltagerne bliver under og efter forløbet typisk målt på:

  • Antal profilvisninger seneste 90 dage
  • Deres score på LinkedIns Social Selling Index (SSI)
  • Antal nye relevante kontakter

 

Vi kigger naturligvis på hvilke tal, der er relevante for netop jer at måle på, og vi kan sagtens tilføje flere tal. Men det er vores erfaring at en masse tal, som skal registreres ikke nødvendigvis gør jer klogere.

Sådan får du maksimalt udbytte

Salgsforløbet her kan godt fungere alene, men det er helt klart vores erfaring, at jeres udbytte bliver størst, hvis I først har lagt en strategi og arbejder med virksomhedens identitet på LinkedIn.

Det bliver mere effektivt, fordi vi kan kommunikere formål og forventninger knivskarpt til medarbejderne, og de kan se at virksomheden mener det alvorligt.

Herunder ser du de 5 faser, som de fleste virksomheder skal igennem for at få succes på LinkedIn.

Salgsforløbet her handler om at involvere medarbejdere.

Under og efter salgsforløbet bør I overveje mulighederne for at sikre forankring (dvs. at medarbejderne bliver ved med at skabe resultater efter forløbet er slut), samt hvordan I vil evaluere jeres indsats.

Klik på en af faserne for at se, hvad vi tilbyder i de enkelte faser af forløbet.

 

 

Sådan kommer vi i gang

Første skridt er, at du tager kontakt til os.

Så får vi snak om, hvordan vi tilrettelægger et forløb, der matcher netop dine mål:

Du kan også ringe på tlf. 60 70 00 50

Praktisk Info

  • Varighed: 3 x 3 timer
  • Forløb over 3 gange
  • Strækker sig typisk over ca. 6 uger
  • Sted: Hos jer
  • Deltagerantal: Op til 10
  • Deltagere arbejder på egne PCere

Kan vi hjælpe med noget?

Ring på 60 70 00 50

eller send en mail til kontakt@viummedia.dk

 

Vi sidder klar til at hjælpe dig videre!